Először kattints ide
Köszönjük, hogy adód 1 %-át nekünk ajánlottad fel.
=====================================
Magyarországra jön a XIX. FAI Unlimited Motoros Műrepülő Európa-bajnokság !
A CIVA (Nemzetközi Repülő Szövetség Műrepülő Szakbizottsága) hétvégén tartott plenáris ülésén a delegáltak Magyarországnak ítélték a XIX. FAI Unlimited Motoros Műrepülő Európa-bajnokság rendezésénak jogát. A pályázatot a Magyar Repülő Szövetség berkein belül működő Magyar Műrepülő Klub adta be. Csehországgal szemben 16:9 arányban kerekedtünk felül a szavazáson. A rangos eseménynek Matkó Repülőtér (LHMP) ad otthont 2014. augusztus 23-30 között. A világ legjobb műrepülő pilótái mutatják majd be tudásuk legjavát!
A VERSENY HIVATALOS HONLAPJA:
On-line hírekért lájkold: facebook/eac2014
Üdvözöljük a 19. FAI Unlimited Motoros Műrepülő Európa-bajnokság hivatalos weboldalán..
A verseny a FAI, a Magyar Műrepülő Szövetség, és a Magyar Műrepülő Klub szervezésében 2014. augusztus 23. és 30. között a Kecskemét melletti Matkópuszta repülőterén kerül megrendezésre.
Nádas Tamás utolsó integetése.
Pontosan 22 évvel az utolsó Nyírség Kupa után idén nyáron ismét Nyíregyházára figyelnek a világ műrepülői és a sport rajongói. Három másik országgal szemben, fej-fej melletti nagy küzdelemben Magyarország nyerte el a
10. FAI Advanced Motoros Műrepülő Világbajnokság
rendezésének jogát, mely jelenleg a műrepülő sport legnagyobb létszámú nemzetközi eseménye.
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Bár az időjárás közbeszólt, és a versenyt egy időre fel kellett függeszteni, a 20 ország és 81 indulóból hétfőn Nádas Tamás nyerte a 10. Advanced Motoros Műrepülő Világbajnokság Free programját.
Mivel ez egy önálló világbajnoksági szám, ezért Nádas Tamás elnyerte a motoros műrepülő világbajnoki címet is.
Forrás: http://www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/hirek/nadas_tamas_vilagbajnok/
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Az eredmények:
http://civa-results.com/2012/WAAC_2012/indexpage.htm
..............................................................
http://www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?f=32&t=8573
http://iho.hu/hir/vb-nyiregyhazan-felkeszules-orankent-szazezrekert-120722
A 10. motoros műrepülő világbajnokság-ra
húsz ország 88 pilótája nevezett be.
A motoros műrepülés az egyik legismertebb technikai látványsport a világon a Forma-1 és a NASCAR után. Az itt versenyző pilóták a világ legjobbjai közé tartoznak. Található köztük több évtizedes tapasztalattal rendelkező kereskedelmi és vadászpilóta is. Míg egy űrhajós 5 G-terhelést kap rakétakilövésnél, addig a műrepülő pilótákra a verseny alatt figurától függően 6-10 G nehézségi erő hat.
Magyarország három másik országgal szemben, fej-fej melletti küzdelemben nyerte el a világbajnokság rendezésének jogát. A 10. FAI World Advanced Motoros Műrepülő Világbajnokság jelenleg a műrepülő sport legnagyobb létszámú nemzetközi eseménye, amelyet idén hazánkban rendeznek.
A magyar csapat.
A világbajnokságon részt vett ASKEW angol pilóta.
Kerekesszékből a repülőgépbe....
Az angol mozgássérült pilóta "beül" a gépbe.
Felszállásra kész.
Indulás a pihenőbe.
A világbajnokságot július 26. és augusztus 5. között Nyíregyházán rendezi meg a Magyar Műrepülő Klub. Európából 17 nemzet 70 versenyzőt, míg az afrikai, amerikai és az ázsiai kontinensről egy-egy ország 18 pilótát indít az AWAC (Advanced World Aerobatics Championships) 2012 Hungary viadalon.
A magyar műrepülő-válogatott színeiben a szekcióvezető Ábrányi Tamás mellett Karai Csaba, Keserű Béla, Kovács Gergely, Nádas Tamás és Szücs Róbert készül a világbajnokságra.
Műrepülő-vb:
Nádas Tamás aranyérmes a szabadprogramban
MTI - 2012.07.31. Utolsó módosítás: 2012.08.01 03:07:36
Nádas Tamás nyerte a motoros műrepülő-világbajnokság szabadprogramját Nyíregyházán.
Ebben a számban szigorú szabályrendszer alapján mindenki magának állít össze programot, amelynek meghatározott pontértékű elemeket kell tartalmaznia.
A szervezők tájékoztatása szerint 81 induló közül lett a legjobb Nádas Tamás hétfőn.
Korábban, 50 évvel ezelőtt Katona Sándor nyert ugyanebben a számban, akkor Budaörsön rendezték a II. Motoros Műrepülő Világbajnokságot.
Nádas Tamás
Születési idő: 1969.03.20.
E-mail: nadas.tamas@repulesvilaga.hu
Facebook: http://www.facebook.com/tamas.nadas
Eredmények 2011-ben:
- Magyar Bajnokság: aranyérem
- Dél-afrikai Köztársaság idénynyitó kvalifikációs műrepülő versenye: aranyérem
- MRSZ: Év Műrepülő Pilótája
Eredmények 2010-ben:
- Magyar Bajnokság: aranyérem
- Világbajnokság: összetett 8. helyezés
Eredmények 2009-ben:
- Magyar Bajnokság: aranyérem
- Európa-bajnokság Q program: aranyérem
- Cseh nemzetközi kupa: ezüstérem
- Spanyol Mediterán kupa: bronzérem
1998-ban 29 évesen egy sétarepülés alkalmával kerül a kapcsolatba a repüléssel. Annyira megfogta az élmény, hogy még azon a napon megkezdi kiképzését. Néhány hónap után meg is szerzi szakszolgálati engedélyét. Mindezzel nem elégszik meg, azonnal átül egy Z-142-es típusba és a műrepülés elsajátításával folytatja repülős pályafutását. Teljes műrepülő kiképzése 2001-ben fejeződik be, ekkor már YAK-18, YAK-52 valamint Z-726-os típusokon repül. Ezután már együléses gépeken műrepül ( YAK-55M; ACRO-230; CAP-231; Z-50LS) és számos hazai rendezvényen örvendezteti meg a közönséget.
Repülős pályafutásának nagyobb mérföldköve a 2007-es év. Ekkor érkezik meg a tökéletes műrepülésre kifejlesztett EXTRA 300 LP típusú repülőgépe, ezzel a géppel, már méltó ellenfélként vehet részt a különböző versenyeken. A sok-sok év gyakorlás és tanulás a 2009-es esztendőben hozza meg gyümölcsét. Ez év májusában a Csehországban megrendezett Karlovy Vary CAP- on összesítettben ezüstérmet szerez, júliusban a Magyar Műrepülő Bajnokság abszolút győztese lett. Szintén ebben az évben a Lengyelországban rendezett 6. FAI Advanced Műrepülő Európa-bajnokságon a Q programban aranyérmet szerez, majd a következő évben megrendezett világbajnokságon az ott induló 92 versenyzőből bejutott a TOP 10-be.
Katona Sándor küldte az alábbi képeket:
Gulyás Feri bácsi, Katona Sanyi és Mandl Ernő bácsi
Katona Sanyi átadja Nádas Tamásnak az aranyérmet.
Katona Sándor
http://iho.hu/hir/volt-egyszer-egy-br-vilagbajnoksag-3-120721
====================================
http://nadastamas.jetfly.hu/index.php?lang=hu&oldal=fenykepek
===============================
http://www.nadastamas.hu/index.php?lang=hu&oldal=magamrol
===========================================
A nagy "csatára" váró gépek.
A csapat felkészülését Besenyei Péter műrepülő világ- és Veres Zoltán Európa-bajnok is segíti, a társaság a kiskunlacházi és a Kecskeméthez közeli matkópusztai repülőtéren készül a megmérettetésre. A válogatott tagjai közül Ábrányi CAP 231, Karai EDGE 540, Keserű, Kovács és Szücs Z-50LS, Nádas pedig Extra 300 típusú repülőgéppel állt rajthoz.
A legnépesebb csapattal, nyolc-nyolc versenyzővel az Egyesült Államok, a Dél-Afrikai Köztársaság, Lengyelország és Oroszország érkezik Nyíregyházára. A műrepülők több számban mérik össze tudásukat. A feladatokat egy háromszor ezer méteres képzeletbeli légkockában kell végrehajtaniuk, és teljesítményüket a bírók és vonalbírók pontozzák.
A pilótáknak nemcsak az 1000x1000x1000 méteres „boxban" kell maradniuk, hanem előírt figurákat is teljesíteniük kell gépeikkel. Úgynevezett Q, azaz ismert kötelező, valamint free, vagyis saját tervezésű és unknown, két zárt kötelező gyakorlatot repülnek majd a vb-programban.
A pilóták „kotta" szerint repülnek, amely tartalmazza a figurákat, azok típusát és egymás utáni sorrendjét. Emellett természetesen figyelniük kell a repülési idő megtartására is, amely a felszállástól - versenyszámtól függően - 10-15 perces.
Július 23. és 25. között a hivatalos edzésnapokra kerül sor. A verseny 26-án 10:00 órakor kezdődik, az ünnepélyes megnyitót pedig aznap 18:00 órától tartják a nyíregyházi Kossuth téren. Július 27. és augusztus 3. között naponta 9:00 órától rendezik a vb-programot. A résztvevők augusztus 4-én nagyszabású repülőnapon búcsúznak el a nyírségi házigazdáktól és a nézőktől, amelynek keretében rendezik a hivatalos díjkiosztó és a záróünnepélyt, míg a világbajnokság helyezettjei légi bemutatót tartanak.
Látnivalók a felkészülésről:
http://www.gogogo.hu/levegoben/legbolkapott/10th-fai-waac-felkeszules/
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A II. Motoros Műrepülő Világbajnokságra készülő válogatott keret tagjai.
FEJES PÉTER
Harminc éves és tizenkét év óta repül. Vitorlázó repülőként kezdte, - ezüstkoszorús. Vitorlázó és motoros oktató. A szövetség hármas kötelékének vezérpilótája. Most vesz részt először világméretű versenyben.
FEJÉR MIKLÓS
Tizenöt éve repül, harminchét éves. Vitorlázó és motoros repülőoktató. Öt éve műrepül motoros gépen. 1950 óta a repülőnapok állandó résztvevője és a kötelék vitorlázó műrepülés egyik legjobb hazai képviselője.
HORVÁTH JÓZSEF
Motoros repülő oktató. Tizenhárom éve repül, ebből tizenkét év motoros repülés, most harminckét éves. A magyar műrepülő gárda sokoldalú tagja. Tizennégy vitorlázó és tizenöt motorosgép típust repül. Kétezernégyszáz órát töltött a levegőben.
KATONA SÁNDOR
Egyik legfiatalabb műrepülő pilóta. Huszonhét éves és tizenhárom éve repül, - vitorlázó és motoros oktató. Hat éve rendszeresen repül motoros géppel. A hármas műrepülő Tréner-kötelék tagja.
LÁNCZ TIBOR
A válogatott keret legifjabb tagja, huszonöt éves, tíz éve repül. Ezüstkoszorús vitorlázó pilóta. Vitorlázó és motoros oktató Miskolcon. Négy év alatt hatszáznyolcvan órát repült motoros géppel, kétezerhétszáz felszállásból. Két éve műrepül.
PÁL ZOLTÁN
Egy műrepülő világbajnokság tapasztalatai vannak mögötte. Harminchárom éves. Tizennégy éve motoros pilóta. A közelmúlt években szerezte meg az ezüstkoszorús vitorlázó jelvényt. A Budaörsi repülőtér parancsnoka.
KURUNCZI JÁNOS
33 éves és tizennégy éve repül. Vitorlázó és motoros oktató a győri repülőklubban. 1700 órát repült motoros géppel. Régi, kiváló, tapasztalat motoros pilóta.
TÓTH JÓZSEF
Részt vett a "Hármashatárhegy 80" éves című rendezvényünkön 2013. október 14-én.
Aranykoszorús vitorlázó pilóta - egy gyémánttal. Huszonkilenc éves és tizennégy éve repül. Mérnök a ferihegyi repülőtéren. Vitorlázó és motoros oktató. Ezerháromszáz felszállással négyszázötven órát repült motoros géppel, vitorlázóval ezerkettőszázötven órát.
http://www.facebook.com/photo.php?v=158847504267452
Mandl Ernő és Katona Sándor a 10. Motoros Műrepülő Világbajnokság vendégei.
Magyar műrepülés manapság.
Az 1940-es évektől nagy változásokon ment keresztül a műrepülő sport Magyarországon. Az első és legfontosabb, hogy a finanszírozást az állam ma már semmilyen mértékben nem tudja, és nem akarja magára vállalni, ezért mind a motoros, és mind a vitorlázó műrepülésben résztvevő versenyzők önmaguk állják - illetve szponzorok segítségével - a felkészülésük és a versenyzésük költségeit is. Ettől függetlenül nem panaszkodhatunk, mert a körülményekhez képest elég szép eredményeket produkálnak a magyar versenyzők mind a motoros, és a vitorlázó műrepülésben.
A teljesség igénye nélkül álljanak itt az elmúlt évtizedek motoros és vitorlázó műrepülő pilótái:
Erdős Mihály, Kovács Pál, Farkas Gyula, Durucz Jenő, Farkas Sándor, Heit Gáspár, Katona Sándor, Bubcsó István, Rozmann Gyula, Tóth László, Varga Zoltán, Molnár András, Pászti Tibor, Balatoni József, Besenyei Péter, Szász Alajos Veres Zoltán, Daka Olga, Talabos Gábor Gurály Béla, Ábrányi Tamás, Illés Tamás, Keserű Béla, Karai Csaba, Kovács Gergely, Nádas Tamás, Szűcs Róbert, Spang Ferenc, Matuz István, Tóth Ferenc, Szilágyi János, Küthreiber Szabolcs, Dózsa Sándor, Kakuk Zoltán, Sonkoly János, Gálfi Gergely.
És még egy hír: tízenegy éve lesz a nyáron, hogy Magyarország Kilitin megrendezte az első FAI Advanced Motoros Műrepülő Európa Bajnokságot.
Forrás: IHO (apró módosításokkal)
Itt az alkalom, hogy kihasználja az FAI Motoros Műrepülő Világbajnokság - mely a világ egyik legrangosabb légisport eseménye - támogatásából fakadó lehetőségeket.
Legyen a FAI 10. Advanced Motoros Műrepülő Világbajnokság hivatalos támogatója és élvezze az alábbi előnyöket:
Többféle támogatási lehetőséget biztosítunk vállalkozások, márkák és magánszemélyek számára, hogy lehetőségük legyen a rangos nemzetközi versenyt segíteni.
A támogatási lehetőségekkel kapcsolatos összefoglaló anyagot (pdf) itt töltheti le.
Támogatási lehetőségek ügyében Ábrányi Tamást keresse: abranyi@awac2012.hu