=================
Lampich Árpád életpályája
A Műegyetemen jelentkezett pilóta-tanfolyamra. A Műegyetemi Sportrepülő Egyesület (MSrE) tervezőirodáját és műhelyét 1921-től irányította, ahol repülőgép-tervezéssel és építéssel foglalkozott. A műhely irányítását 1929-ben vette át.
Lampich Árpád arcképe.
Emléktáblája esztergomi házán (Széchenyi tér 24.)
A Nemzeti Sírkert részévé nyilvánítva
Lampich Árpád gépészmérnök, repülőgép-tervező IX. p. 1. sor 18. s. sz.
1924-ben a világ első motoros vitorlázó repülőgép, az az L–1 megépítője, melyet 12 LE-s Thorotzkay-motorral szerelt fel,
1925. szeptember 4-én elkészült a Lampich L2 típusú könnyű repülőgép. A sárkányt Lampich Árpád szerkesztette, az üzembiztos 13,2 kW-os (18 LE) motort Thoroczkay Péter tervezte.
1927-ben Bánhidi Antallal közösen tervezett és épített 200 kg önsúlyon aluli gépet. A 62,5 kW-os WM–Siemens SH–11 motorral felszerelt BL–6 (BL – Bánhidi–Lampich) volt az első magyarországi kétüléses iskolagép
1931 nyarán Lampich egyik gépének építésébe kapcsolódott be, amelyet Budapesten, a Mester utcában készítettek egy gazdag üzletember megrendelésére. Bécsben a Hopfner Flugzeugbau szerkesztőmérnöke, majd a Győri Vagongyár repülőgép-osztályán, később a Sportárutermelő Vállalat vitorlázó-repülőgép-üzemében dolgozott Esztergomban. A 40-es évek végén építette meg munkatársaival (Balogh János, Kapuvári Jenő, Pusztai Béla, Sónyi Gusztáv, Dr. Szomolányi Károly) a Győr II-t, az első magyar fémépítésű teljesítményvitorlázó gépet. A II. világháború után részt vett a magyar sportrepülés újjáépítésében.
Az 1921-ben a Lampich Árpád, Bánhidi Antal, Maier József, Kintses László és által megszervezett Műegyetemi Sportrepülő Egyesületet alapító tagja.
Mátyásföld – Monor közötti távrepüléssel megdöntötte a kis teljesítményű gépek zártkörű repülésének világrekordját.
Lampich L2 típusú repülőgép három világrekordot repült, és távolsági világrekordja után, annak végcéljáról az L-2 Róma nevet kapta.
a BL–6 gépével 1927 – 1930 között három alkalommal (egy ízben maga Lampich) állítottak fel világrekordot.
L-2 Róma – az örök repülőgép
Együléses egymotoros repülőgép
Tervezte: Lampich Árpád
Újjáépítette: Váradi László
Gyártási év: 1925
Motorteljesítmény: 18 Le
Lasjstrom: H-MAFD
A Róma építés közben.
Repül az új Róma.