HÁRMASHATÁRHEGYI SPORTREPÜLÉSÉRT ALAPÍTVÁNY

A sportrepülők és egyesületeik érdekvédelmi szervezete. Közhasznú szervezet. Alapítva 1990-ben.

Először kattints ide
=================
 
Lampich Árpád életpályája             
 
A Műegyetemen jelentkezett pilóta-tanfolyamra. A Műegyetemi Sportrepülő Egyesület (MSrE) tervezőirodáját és műhelyét 1921-től irányította, ahol repülőgép-tervezéssel és építéssel foglalkozott. A műhely irányítását 1929-ben   Bánhidi Antal vette át.
 
 
 
lampich.jpg
 Lampich Árpád arcképe.
 
 
lampich_emlektabla.jpg
 
Emléktáblája esztergomi házán (Széchenyi tér 24.)
 
A Nemzeti Sírkert részévé nyilvánítva 
 
Lampich Árpád gépészmérnök, repülőgép-tervező IX. p. 1. sor 18. s. sz.
 
 
1924-ben a világ első motoros vitorlázó repülőgép, az az L–1 megépítője, melyet 12 LE-s Thorotzkay-motorral szerelt fel,
1925. szeptember 4-én elkészült a Lampich L2 típusú könnyű repülőgép. A sárkányt Lampich Árpád szerkesztette, az üzembiztos 13,2 kW-os (18 LE) motort Thoroczkay Péter tervezte.
1927-ben Bánhidi Antallal közösen tervezett és épített 200 kg önsúlyon aluli gépet. A 62,5 kW-os WM–Siemens SH–11 motorral felszerelt BL–6 (BL – Bánhidi–Lampich) volt az első magyarországi kétüléses iskolagép
 
1931 nyarán Lampich egyik gépének építésébe kapcsolódott be, amelyet Budapesten, a Mester utcában készítettek egy gazdag üzletember megrendelésére. Bécsben a Hopfner Flugzeugbau szerkesztőmérnöke, majd a Győri Vagongyár repülőgép-osztályán, később a Sportárutermelő Vállalat vitorlázó-repülőgép-üzemében dolgozott Esztergomban. A 40-es évek végén építette meg munkatársaival (Balogh János, Kapuvári Jenő, Pusztai Béla, Sónyi Gusztáv, Dr. Szomolányi Károly) a Győr II-t, az első magyar fémépítésű teljesítményvitorlázó gépet. A II. világháború után részt vett a magyar sportrepülés újjáépítésében.
 
Az 1921-ben a Lampich Árpád, Bánhidi Antal, Maier József, Kintses László és Rotter Lajos. által megszervezett Műegyetemi Sportrepülő Egyesületet  MSrE alapító tagja.
 
Mátyásföld – Monor közötti távrepüléssel megdöntötte a kis teljesítményű gépek zártkörű repülésének világrekordját.
Lampich L2 típusú repülőgép három világrekordot repült, és távolsági világrekordja után, annak végcéljáról az L-2 Róma nevet kapta.
a BL–6 gépével 1927 – 1930 között három alkalommal (egy ízben maga Lampich) állítottak fel világrekordot.
 
 

L-2 Róma – az örök repülőgép

Együléses egymotoros repülőgép
Tervezte: Lampich Árpád
Újjáépítette: Váradi László
Gyártási év: 1925
Motorteljesítmény: 18 Le
Lasjstrom: H-MAFD
 
 
 
roma_epitese..jpg
 
 A Róma építés közben.
 
h-mafd_repul_a_roma.jpg
 
Repül az új Róma.
 
 
 
 
 




Weblap látogatottság számláló:

Mai: 143
Tegnapi: 237
Heti: 1 477
Havi: 5 375
Össz.: 640 456

Látogatottság növelés
Oldal: Lampich Árpád
HÁRMASHATÁRHEGYI SPORTREPÜLÉSÉRT ALAPÍTVÁNY - © 2008 - 2017 - harmashatarhegy.hupont.hu

A Hupont.hu weboldal szerkesztő segítségével készült. Itt Önnek is lehetséges a weboldal készítés.

Adatvédelmi Nyilatkozat

A HuPont.hu ingyen honlap látogatók száma jelen pillanatban:


▲   Itt: harmashatarhegy.hupont.hu - Vatera.hu
X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »