Ön tudta, hogy egykoron még repülőgépeket is gyártottak a városban?
1987. július 3-án felszállt az Auto-Aero Közlekedéstechnikai Vállalat (előbb: AFIT szombathelyi XII. Autójavító Vállalat) által gyártott első műanyag vitorlázó repülőgép.
Ezt a nagyszerű eredményt mintegy nyolc évnyi munka előzte meg. 1979 májusában ugyanis Tóth István (Vassurány, 1934. – Szombathely, 2004.), a XII. AFIT igazgatójaként elvállalta és megteremtette a kifutóban lévő Góbé (tervezője id. Rubik Ernő) vitorlázó repülőgépek nagyjavításának feltételeit.
Reptéri javítóműhely. Átalakított, bővített hangár, ahol a Góbékat javították
Ezzel párhuzamosan, a megszerzett szakmai tapasztalatok birtokában felkészültek a Góbék gyártására is. 1982-ben id. Rubik Ernő és Fazekas József (akkori Malév-igazgató) segítségével, a Szombathelyi Repülő Klub több aktív tagja, élükön Tóth Istvánnal, a tervek engedélyeztetése után, Szombathelyen a repülőtéren beindította a Góbé típusú oktató-vitorlázó repülőgépek újragyártását.
Az AFIT 12. számú vállalatnál megkezdik a korszerűsített, kétüléses Góbék gyártását
1982-ben megszületett a szombathelyi Auto-Aero Repülőgépgyár. Az 1980-as évek végén, kezdetben bérmunkában, majd később saját gyártásban is készítették az SF-34 b típusú német, a Scheibe-Flugzeugbau gyár által tervezett és épített kompozit műanyag, kétszemélyes vitorlázó repülőgépet. Az SF-34 b korának legmodernebb vitorlázógépe volt.