Köszönjük, hogy adód 1 %-át nekünk ajánlottad fel.
Az adófizetők által felajánlott 1 %-ok-ból 2012-ben 318,401.- Ft-ot kaptunk.
1913-ban pedig 186.861.-Ft- ot.
===================================
Már megint szülinapot ünnepeltünk!
------------------------------------------------------------
Ismét születésnap.
Szereday Pál (azaz "Zsiga" ahogy mindenki ismeri) 89 éves.
Ikreivel1955-ben.
A VASDIPLOMA átvétele.
Szereday Pál (Zsiga) Rubik Ernő gépének berepülése közben.
Jubileumi diplomák
Arany, gyémánt, vas, rubin, illetve platina díszoklevél adományozható az Egyetem azon volt hallgatóinak, aki 50, 60, 65, 70 vagy 75 éve szereztek oklevelet.
A díszoklevél adományozására a Kari Tanács évente tesz javaslatot, átadására egyetemi ünnepség keretében kerül sor.
-----------------------------------------------------------
Nyemec Pali bácsi 99 éves.
Felköszöntöttük és további jó egészséget kívántunk Neki.
Pali bácsi a II. világháborúban a harci gépek berepülő pilótája volt, előtte pedig sportrepülő.
_______________________________________
Gacsádi Albert örökre eltávozott közülünk.
A tolókocsis szakosztály minden összejövetelén (péntekenként) találkoztunk vele és kedves nejével a Dagály utcában.
_____________________________________________
Kovács János a Tolókocsis Szakosztály, korábban az MSE aktív tagja a repülésből "kinőtt" és most az egyik vizisport szerelmese. Ez a sárkányhajózás.
=========================================
Telik az idő és egymásután jönnek a születésnapok és névnapok.
A közelmúltban két születésnapot ünnepeltünk és köszöntöttük az Istvánokat és Jánosokat is.
Folyt a pezsgő, de ne a földre, hanem a torkunkon át a gyomrocskánkba.
Jól éreztük magunkat, csak egy kissé a webmester elkésett ezekkel a hírekkel.
Most kaptuk a hírt, hogy a Tolókocsis Szakosztály egyik aktív tagja, Gacsádi Berci Kanadában kórházba került.
Edit
Az egyik születésnapos.
A másik: Kotrebai István, akinek a névnapját is megünnepeltük. Sajnos kép nincs róla
Névnaposok Kovács János:
Kovács János aki integetve távozik.
A másik Nagy János (James) jobb szélen.
A harmadik: Ungvárai János. Sajnos kép nincs róla.
==========================================
==========================
Ismét szülinap, de nem is akármilyen.
Nyemecz Pali bácsi 96 éves.
Csaknem minden pénteken részt vesz az összejövetelünkön.
Örömmel hallgatja a "fiatalok" élménybeszámolóit, keveset beszél, de ha kérdezzük a saját élményeiről, akkor tátva marad a szánk.
Korábbi felvételek Pali bácsiról:
Klárinak udvarol.
Soma elbeszéléseit és élményeit hallgatja.
Újváry Gyurka a beszélgető partnere.
Profilkép.
A Hármashatárhegyi Repülőtéren Mandl Ernő bácsival.
Valamelyik korábbi születésnapi köszöntés, de már az is 90 fölött.
Nyemecz Pali bácsi és Luxemburger Jenő bácsi ketten együtt 190 évesek
Pali bácsi 90, Jenő bácsi pedig 100. A kép Jenő bácsi 100. születésnapi megemlékezésén készült az MSE V. k. Semmelweis utcai székházában 2006. január 27-én.
Luxemburger Jenő bácsiról itt olvashattok: 100 éves sportrepülő
===============================
Névnap és szülinap.....
Zsuzsa az ünnepelt koszorús költőnk.
A tüzijáték....
...minden ilyen alkalommal vidámságot okoz.
Itt mindenki hallgat, de valaki beszél.
==========================
Ismét szülinap....
Boriska az ünnepelt személy.
Az ünneplő tásaság egy része.
Eszem - iszom.....
Köszöntés dallal....
.... és versikével.
Terülj.....
...terülj asztalkám.
Kulcsár Laci Amerikából.
Petik Zoli tortája....
... tüzijátékkal.
=================================
Névnapok, szülinapok, szilveszteri és újévi köszöntések pénteken esténként az MSE-ben.
(Csak zárójelben és apró betűvel megjegyzem, hogy a képeken látható ivászat a sörös dobozokkal teli asztal ellenére sohasem határtalan!!! Mindenki csak annyit iszik, amennyit otthon szokott családi felügyelet mellett!!!)
2013. első pénteki napján ismét találkozunk.
==============================
Újra szülinap.
A Tolókocsis Szakosztályban.
Az ünnepelt.
Virág is jár a felköszöntés és a gratulciók mellé.
A köszöntők egy része.
Pali bácsi.
=======================================
Kedves Barátaim, Ismerőseim!
Akit érdekel a repülés újraindulása a háború után, az képet kaphat
neves idős pilótánk Szeredai Pál ("Zsiga"), beszámolójából.
Csak az első linket rakom fel, a többi megtalálható ugyan ott.
Összesen 14 fejezetből áll.
A vége felé, nem csak szakmai dolgok vannak, hanem vicces poénos dolgok is.
http://www.youtube.com/watch?v=3qAyR5mBugM&list=UUjlYgpELb0tBh4sPmRUVM3g&index=4&feature=plcp
Üdvözlettel,
Bognár Józsi
===========================
A 10. FAI Advanced Motoros Műrepülő Világbajnokságra
húsz ország 88 pilótája nevezett be és végül 82 lett az indulók száma.
Néhányan már korábban érkeztek Magyarországra és edzőrepüléseiket a békéscsabi repülőtéren végzik.
Közöttük egy angol nemzetiségű mozgássérült fiatalember John Askew, akivel találkoztam és néhány fényképet készítettem róla.
CAP 232 típusú géppel versenyez.
Mindkét lába béna, mozgatni nem tudja. A beszélgetésekből kiszivárgott hírek szerint lovaglás közben érte baleset.
Igazi tolókocsis pilóta!!!
Beszállás előtt kis segítséggel felül a szárnyra,
Csomagját a gépben elhelyezi.
Majd ügyes manőverrel, kezével behúzza magát a gép ülésébe.
Két térdét rögzítette, ....
...mert repülés közben lábait nem tudná használni és megfelelő helyzetben tartani.
Még egy kép a műszerfalról és a bal oldali különleges "botkormány"-ról.
(Wagner Dusán felvétele Bcsaba.)
A lápbedált kiiktatták, a bal oldalon látható karral mozgatja az oldalkormányt és a farokkereket előre, ill. hártafelé történő mozgatással.
Ezen a karon van minden más, amit egyébként is a bal kézzel szokás mozgatni, kerékfék, gázkar, fékszárny.
Indulásra kész.
Motorindítás.
emelkedés közben.
A világbajnoki program gyakorlása után kiszállás a gépből....
...átűl a kerekesszékbe....
...majd indulás egy kis pihenőre.
=========================
Ha nem ismernétek ezt a filmet, hát illő megnézni!
http://www.magyarvagyok.com/videok/28-Film/36978-Magyar-sasok-1944.html
=============================
Ismét Kókán ünnepeltek (ettek, ittak) a
Tolókocsis Szakosztály tagjai.
Seni és Pali bácsi.
Csevegés kettesben.
Sör van, csak a kutya hiányzik a háttérből.
Klári a vendéglátó.
A három Gombkötő.
Fényképezni kellene.
Kajálás előtti társalgás.
A lányok már főznek.
===========================
Újra szülinap!!!
Az "ünnepelt" kezében a virágcsokorral.
A női kórus.
A férfi kórus hallgat.
Középen az ünnepelt.
===============================
Egy névtáblával bővűl a kereszt.
Utolsó felszállás előtt.
Az utolsó vacsora
A búcsúzók egy része
Végső út a starthelyre
Búcsúbeszéd Szűcs Miklós hamvai szórásának alkalmából.
Barátaim!
Rám esett a választás, hogy köszönjek el Szűcs Miki barátunktól, hogy megfogalmazzam elvesztése felett érzett fájdalmunkat és kifejezésre juttassam együttérzésünket gyászoló családjával feleségével, Magdival és gyermekeivel, Judittal és Bonzóval, testvérével ..... , és mindenki mással, akik ismerték és szerették őt az iskolában, a munkahelyen vagy lakhelyen és persze nem utolsó sorban repülő barátaival, oktatóival és növendékeivel, mindazokkal aki most eljöttek a búcsú-szertartásra és akik nem tudnak azon jelen lenni azokkal is.
Biztos megértitek, ha én most saját gondolataimat és érzéseimet osztom meg veletek, hiszen bárki itt állhatna a helyemben közületek, aki nyilván más szavakkal, más nézőpontból, de ugyan azt mondaná és nyilván azt is átérezné, amit én érzek most: nagyon nehéz, kegyetlenül nehéz megfogalmazni gondolatainkat, amikor már megint elmegy közülünk valaki, ráadásul egy olyan személyiség mint Szűcsmiki, aki valamilyen formában és mélységig, de fontos része volt mindannyiunk életének. Nyitott szívével, nevetésre mindig kész mosolyával, köznapi bölcsességével és mindenek előtt a mindvégig megőrzött sugárzó fiatalosságával még egy romboló stroke következményein is felülemel kedve az életörömet példázta mindnyájunknak. Élmény volt vele együtt lenni. Mindig központja volt a társaságnak, de mi tettük őt azzá, nem igényelte ezt magának. Bárki szólana most a helyemben, az biztos, hogy nagyon hasonló módon méltatná Szücsök tulajdonságait, aztán kiemelne közülük néhányat, az áldozatkészséget, az önzetlenséget, a megértő barát tulajdonságait, vagy éppen a szelíd széptevésre mindig kész fiússágát. Én a fiatalos lelkét méltatom és siratom amikor róla szólok, ezt választottam.
Ne várjátok tőlem most azt sem, hogy emelkedett stílusban, mélyenszántó gondolatokkal méltassam az eltávozott barátunkat a Halotti Beszéd stílusában: „Látjátuk feleim szümtükhel mik vagymuk, isá por és homou fogymuk!" -. Ne várjátok, nem várhatjátok ezt tőlem és biztos, hogy Miki se ezt várná. Mit is mondjak - seggberúgna érte.
Drága Miki Barátom! Látod, nem ezt teszem, amikor most a jelenlévő és itt nem lévő hűtlenül hátrahagyott barátaid és szeretteid nevében megszólítalak. Hűtlen elhagyással - tudom igazságtalanul - azért vádollak, mert egy cigányasszony jóslata alapján te nekünk 96 évet ígértél. Én titokban abban reménykedtem, hogy amikor majd eljön az ideje, te mondasz majd rólam néhány kedves szót. Átvertél! Persze hogy nem direk. De akkor is!
Biztosan jónéven veszed azt is, ha nem csak a mi nevünkben, de néhány korábban eltávozott repülő bajtársunk nevében is szólok, hiszen a Te történeted velük kezdődött itt a Hegyen, itt a Hármashatárhegyen több mint 60 évvel ezelőtt, az átkos előtti átkosban, ahol és amikor a repülés szeretete és a vak véletlen összehozott néhány rövidnadrágos egyívású (speciel 35-ös születésű) sihedert akiket aztán a hegyi népek nem éppen ok nélkül a „nagypofájúak" eposzi jelzővel illettek. Így születtek meg az elhíresült „Nagypofájú harmincötösök". Az ő nevükben is szólok tehát most hozzád, Mikikém, Bubcsó Pisti, Simó Willy és Magyar Bálint nevében is, ámbár ők már személyesen is átadhatták üdvözletüket, hiszen most már hetek óta ott ingázhattok együtt az égi leejtőkön oda-vissza. Jó szelet nektek barátaim - lehetőleg Észak-Keletit!
A Ti emlékezetekre felidézem az „A sirályok fenn az égben, rájuk gondolni se jó..." dallamára Szücsök részvételével összegányolt oktatóink bosszantására szolgált és hiénaságunk okán készült dalunkat - prózában előadva, hogy kíméljem a jelenlévőket:
Nagypofájú Harmincötösök Dala:
Nagypofájú Harmincötösmindig repülni akar,
És most, sok-sok év multán rég lezárt startkönyvvel, lejárt szakszóval itt állunk fiatalságunk Hármashatárhegyén és itt mondunk búcsút Szűcsmikinek kívánságának megfelelően. A Hegy hál' Istennek itt van. Előttünk az egész vadregényes észak-nyugati lejtő, az Újlaki, a Kupac, a Sziklás és a Viharhegy aztán a Virágosnyereg, mögötte az imádott észak-keleti lejtővel, távolabb a ritkán használt, kicsit uncsi csúcshegyi lejtő, előttünk pedig a Vöröskővár, ahonnan a később magasra szárnyalt repülősök ezrei végezték az első csúszásaikat, siklásaikat gumistarttal. Lelki szemeink előtt megjelenik a tető képe élénk szélben vízszintesen duzzadó bulóval, türelmetlenül startra váró gépekkel, a gépeket cígölő csapatokkal és azokkal akik a Kilencfa alatti erőgyűjtés után nekivágnak a szuszogónak, majd ahogy a „kihúzni... futni ... el!" parancs végrehatása után a mancsaftok ismét leszáguldanak a Nagyindiánon, hogy felhozzák a következő leesett gépet az alsóterepről. Szűcsmiki fejében is ilyesmi gondolatok járhattak, ha a Hegyről beszélt még akkor is, amikor a hangárok sarkában már rég elporladtak a gumikötelek és a tetőn az indító vályúk betonalapjának maradványai voltak csak fellelhetők már. Most itt együtt mi is felidéztük éltem legközelebbi barátjának, Szücsöknek a Hármashatárhegyét. Ennek szellemében szórjuk el itt mindjárt az ő hamvait. Ahogy eddig virtuálisan, ezentúl testi valójában mindörökké része lesz ő a Hegynek.
A búcsú szavait keresgélve rátaláltam Kosztolányi Dezső versére melynek két versszaka pontosan visszaadja gondolataimat:
Látjátok feleim, egyszerre meghalt
Írta és a határhegyi búcsúztatón elmondta:
Dr. Szombath Jenő
====================================
Szűcs Miklós barátunk elhagyott minket, de a Tolókocsis Szakosztály örökös tagja maradt.
Búcsúztatása 2012. március 30-án 13 órakor lesz HHH repülőtéren.
Utolsó repülése Edittel Fahegyen 2011. augusztus 13-án.
A mindig vidám "Szücsök"
================================
Szeredai Pál (Zsiga) 85 éves
A Tolókocsis Szakosztály aktív tagja.
=======================================
Emlékezzünk !
Eltemettük Szkyta Romi-t !
Bár nem járt be a klubba, mindenki ismerte és gyakran emlegettük.
==========================
A berepülő pilóta Kovács Pál
aki néha ellátogat a tolókocsis szakosztályba is és tátott szájjal hallgatjuk fordulatos, de érthető szavakkal előadott élményeit repülő életéből.
=======================================
TELT HÁZ!!!!
Kiírhattuk volna a TK Szakosztály találkahelyének ajtajára 2011. december 23-án.
Búcsúztattuk az Ó évet és köszöntöttük a névnaposokat, no meg azokat is, akiknek a közelmúltban volt a szülinapjuk és kimaradtak a felköszöntésből.
A felköszöntés énekszóval Ungvárai Jánosnak és Dúzs Istvánnak szól.
Ritka kedves vendég Kulcsár Laci (balról)
A nótaszónak nincs vége........
============================
Ismét születésnap
Ezuttal Sarkadi Dini az időmúlás áldozata, de megpróbáltuk felvidítani.
Egy pohár ........... nem szódavíz.
Sarkadi Dini koccint valakivel.
Kaja is volt....
...bőven.
Mesél az ünnepelt
Köszöntés énekszóval, jó régi szokás szerint.
===================
Kerekesszékes pilóta.
A repülési lehetőséget ki kell használni....
... segítőm a gép építője és tulajdonosa.
Dózsa Sanyi a pilóta, én pedig (Dúzs István) a szenvedő alany.
Felszállás, bukfenc, legyező, orsó és.......
....leszállás.
==================================
Papp György (Fuszuj) manapság...
... és valaha fiatalon.
Mennyit változik az ember az idő múlásával.
================================
Nyemec Pali bácsit köszöntötték az MSE Senior tagjai.
=======================================
Nem csak a Tolókocsis Szakosztály tagjait, hanem a klub teljes tagságát üdvözli ezekkel a képekkel
KATONA SÁNDOR.
Ezzel a PILÁTUS típusú repülőgéppel műrepült a svájci Alpok havas csúcsai kozött jutalomként egy jól sikerült vitorlázó műrepülő tábor után, ahol oktató volt.
Katona Sándor
Az Munkaerő Tartalékok Hivatala Repülő Klubja (MSE elődje) második klubtitkára.
Részlet az "Ötven év a levegőben" című könyvből. (2003.)
A II. Motoros Műrepülő Világbajnokságon Fejér Miklós, Fejes Péter, Pál Zoltán és Tóth József társaságában vettem részt 1962-ben. Legjobb eredményem: döntő szabadon választott 1. hely, csapat 1. hely (Tóth József 1., Katona Sándor 6., Fejes Péter 8. Hála Mandl Ernő edzőnek.
A Vízügyi Repülő Szolgálathoz kerültem, ahol több ezer órát repültem kiváló gépekkel 1964-tol 1979-ig, kilenc évig főpilótaként. Az 1980-as évek elején néhány szezonban együttműködtem a motoros műrepülő válogatott kerettel, Bessenyei Péter, Veres Zoltán, Szász Alajos és más pilóták felkészítésénél.
Matuz István kezdeményezésére 1984-ben bekerültem a magyar vitorlázó műrepülő válogatottba. Azóta együtt versenyzünk. Mint motoros műrepülő oktatót, 1985-tól a franciák, később más külföldiek is egyre gyakrabban foglalkoztatnak. Jelenleg is ezt csinálom, sőt mellette még versenyzek is. Három világbajnokságon és két Európa bajnokságon a francia csapatban repültem. Legjobb eredményeim: 4 ezüst és 4 bronzérem. Hatszor nyertem francia, egyszer olasz és egyszer bajor bajnokságot. Oktatóként eddig 21 különböző nemzetiségű pilóta tanítványom jutott be hazája válogatott csapatába, köztük három magyar is. Még szeretnék versenyezni, 2003. áprilisában volt 50 éves a megszakítatlan műrepülő pályafutásom és szeretnék oktatni, amíg lehet." Katona Sándor
1993-ban Paul Tissandier diplomát kapott.
Kulcsár Laci karácsonyi és újévi üdvözlőlapja.
==============================
Ismét születésnap!
Spang Ferenc
A szülinapi "Oklevelet" átadja Nyemec Pali bácsi.
Az éneket előadja Pudleiner Józsi